Νηπιαγωγείο

Το νηπιαγωγείο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι μια κρίσιμη διαδρομή στην σταδιακή απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων της κοινής γνωστικής βάσης. Ο στόχος κατά τα τέσσερα έτη που διαρκεί (πολύ μικρά, μικρά, μεσαία και μεγάλα νήπια), είναι να βοηθήσει κάθε μαθητή να γίνει αυτόνομος και να αποκτήσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την επιτυχία του στο Δημοτικό. Αποτελεί τον κύκλο της πρώτης μάθησης (κύκλος 1).

Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου καλύπτει τους έξι βασικούς τομείς δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών. Καθορίζει τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν και τις δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά πριν περάσουν στο δημοτικό, λαμβάνοντας υπ’όψιν ταυτόχρονα τον ρυθμό ανάπτυξης του παιδιού:

– Η οικειοποίηση της γλώσσας είναι ο πρώτος από αυτούς τους τομείς, με στόχο την απόκτηση ενός πλούσιου, οργανωμένου και κατανοητού από τους άλλους προφορικού λόγου.

– Στο νηπιαγωγείο, το παιδί αποκτά σχέσεις με άλλα παιδιά αλλά και ενηλίκους. Ασκεί τις κινητικές, αισθητήριες, συναισθηματικές, κοινωνικές και διανοητικές ικανότητές του: γίνεται σταδιακά μαθητής.

– Ανακαλύπτει το γραπτό λόγο.

– Οι προτεινόμενες δραστηριότητες προσφέρουν πολυάριθμες ευκαιρίες απόκτησης κινητικών και αισθητήριων εμπειριών: το παιδί δρα και εκφράζεται με το σώμα του.

– Το σχολείο ενισχύει την επιθυμία του παιδιού να μάθει και αυξάνει τις ευκαιρίες να αποκτήσει πολλές και διαφορετικές εμπειρίες και να εμπλουτίσει την αντίληψή του για να κατανοήσει τον κόσμο.

– Δίνει την ευκαιρία σε κάθε παιδί να αντιληφθεί, να αισθανθεί, να φανταστεί, να δημιουργήσει.

Οι μαθητές διαποτίζονται από την ποιότητα της διδασκαλίας του γαλλικού νηπιαγωγείου από την ηλικία των δύο ετών, προοδεύοντας ταυτόχρονα στην ελληνική γλώσσα, τη γλώσσα της χώρας υποδοχής και ανακαλύπτοντας μια τρίτη γλώσσα, την αγγλική, από τα πολύ μικρά νήπια. Δύο πολιτισμοί και τρεις γλώσσες αποτελούν το καθημερινό περιβάλλον των μαθητών του σχολείου. Η γλωσσική και πολιτιστική πολυμορφία ενισχύει και εμπλουτίζει τη διάδραση, επιβάλλοντας ιδιαίτερη προσοχή στην καθοδήγηση κάθε μαθητή μας προς την επιτυχία στη σχολική του πορεία και στη διαμόρφωση του μελλοντικού πολίτη.